Stichting Commundo

Thailand - Verzorg de olifant

Angelique Govers – Verzorg de olifant

Het vrijwilligerswerk bij dit projectwas een zeer bijzonder goede ervaring. Vervoer was prima geregeld, net als de begeleiding en het programma voor die 2 weken. Was mijn telefoon van tevoren al kwijtgeraakt op tweede dag in Chiang Mai (waarschijnlijk gestolen op de markt) maar met hulp van vrijwilliger coördinator heb ik een nieuwe kunnen halen. Werd een busje voor vrijgemaakt, hartstikke fijn.Het eten(wat overigens compleet vegetarisch was), ik vond het erg lekker, was erg goed, de slaap accommodatie was simpel maar prima en de omgeving was werkelijk schitterend. Heb met ned. vrouw eerste week kamer gedeeld en 2de week daar alleen kunnen slapen. We hadden een eigen douche, dat bleek niet bij iedereen het geval.Veel mensen ontmoet, uit de hele wereld. Gemiddeld zoals al verwacht nogal wat jonger dan ik maar erg leuk. De eerste week hebben we echt hard gewerkt. Naast de gewone werkzaamheden moest er een kattenhuis gebouwd worden. Dat hield oa in gleuven graven en beton storten. Flink gebuffeld maar uiteindelijk met zn allen ook zeer voldaan gevoel aan over gehouden.Misschien goed om te weten dat er naast olifanten erg veel honden en katten zijn, die werkelijk overal rondlopen tot op eettafels toe. Ik vond het prima, maar gold voor sommige anderen iets minder. Je kon ook vrijwilliger zijn voor de hondenopvang, was ook erg nodig. Ik heb aantal keren honden uitgelaten.Zelfs nog een babyolifantje geboren, ’s nachts getuige van geweest. Heel bijzonder. Net als het verhaal van Lek en de filmpjes die we zagen over olifantentraining in toeristen organisaties. Echt goed beeld van gekregen.Meeste mensen bleven een week, dus mijn tweede week was weer helemaal anders maar ook goed.Heb veel foto’s, FB en mailadressen en vooral een ervaring voor het leven hieraan overgehouden.Al met al een zeer geslaagde onderneming!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo