Stichting Commundo

Reisverhaal Marrokko: de tweede week

Bonjour!

Vandaag gaat mijn tweede week in Rabat alweer van start! Time flies. Tijdens mijn eerste week heb ik behoorlijk moeten wennen, niet aan het land, want zodra ik uit het vliegtuig kwam voelde het als ZEN. De vibe wat in dit land hangt, vind ik zo zalig! Hier MOET niks maar MAG wel alles. En in Nederland MOET alles en MAG heel weinig zodra het niet binnen de regeltjes valt.

Ik deel het huis met elf andere mensen en ik slaap op een kamer met drie andere meiden. Hier moest ik in het begin aan wennen en was ik even uit mijn doen, want in Sittard ben ik erg gesteld op mijn tempeltje dat helemaal voor mij alleen is en nu moest ik ineens met 4 anderen een kamer delen. Maar goed, ik ging naar mezelf kijken en vond van mijzelf dat ik erg verwend reageerde, want er zijn genoeg mensen die niet eens een dak boven hun hoofd hebben en laat staan een warm nest om s'avonds in te kruipen! Ik ben heel dankbaar.

Hierna kwam dingetje nummer 2: er is alleen een wasmachine met KOUD water, hier werd ik al helemaal kriebelig van want als ik iets verschrikkelijk vindt is het als ik mijn kleren niet kan wassen!!!!! Koud water is gewoon onhygiënisch.Na een tijdje geklaagd en gezeurd te hebben walgde ik alweer van mn luxe instelling en kwam ik samen met Carola (één van de andere vrijwilligers meiden) tot het besluit dat we onze kleren op de hand gaan wassen

Laughing
,dus vandaag gaan we een emmer kopen in de medina! Probleem opgelost.

Het gastgezin zorgt ontzettend goed voor ons: onze gastmoeder kookt drie keer per dag zalig voor ons. En om me even lekker te ontdoen van de drukte heb ik me aangemeld bij een sportschool waar ik elke dag heen ga, en dat is heerlijk!! Het project was even wennen, want we werden in het diepe gegooid. Ook was er weinig duidelijkheid over hoe en wat en de vrouwen spreken geen engels en ik geen frans dus dat was lastig. Maar met handen en voeten kom je al een heel eind!! We gaan de kindjes het alfabet leren vandaag, im excited!

Groetjes van Britt

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo