Stichting Commundo

Guatemala - Stage toerisme II

Alexander Sterk – Stage toerisme

In Guatemala heb ik 15 geweldige weken gehad. Vooraf ben je toch best zenuwachtig waar je terecht komt maar na 1 week wist ik al dat ik me in Guatemala helemaal thuis ging voelen! Vooral de gastvrijheid van iedereen sprak me enorm aan ondanks dat het in het begin moeilijk communiceren was probeerde de mensen je toch altijd te helpen. Na de eerste maand intensief Spaans gevolgd te hebben ging ook het communiceren steeds beter en voelde ik me helemaal thuis.

Ik werkte bij La Casa De Los Tiempos en heb hiervoor ontzettend veel werk kunnen doen. De sfeer was altijd gezellig en er was genoeg tijd om een kop koffie te drinken met z’n allen. In het begin was het lastig met Spaans maar omdat Josan (eigenaar samen met Hans) Nederlands spreekt werd ik in het begin heel erg geholpen wat het werken een stuk gemakkelijker maakte! Ik heb ook nog veel werk verzet voor de toeristische coöperatie Baktun R.L.. De mensen waren heel dankbaar aan het eind voor wat we allemaal gedaan hadden, dat gaf enorm veel voldoening! Het ochtendje vrijwilligerswerk dat ik gaf heeft ook enorm veel indruk gemaakt en maakte mijn tijd in Guatemala helemaal compleet.

Kasa Kamelot is een geweldige plek om jou periode te wonen omdat dit een huis is waar mensen voor langere tijd verblijven leer je mensen over de hele wereld kennen. Met een dakterras waar je ’s Avonds heerlijk kan zitten met je drankje of gezellig koken met andere mensen uit het huis, een perfecte plek om mensen te leren kennen (en je Spaans te oefenen!)

Ik heb een super leuke tijd gehad tijdens mijn stage en ben zeker van plan om in de komende 5 jaar nog eens terug te gaan naar dit geweldige land!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo