Stichting Commundo

Guatemala - Stage toerisme

Atze Dijkstra - Stage toerisme

Guatemala was echt fantastisch. Het heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Vanaf het moment dat we in de shuttle zaten op weg naar ons nieuwe thuis voor vijftien weken wist ik al dat ik me hier wel thuis zou gaan voelen. Vrouwen die manden op hun hoofd balanceerden, grote Amerikaanse schoolbussen die over de wegen scheurden, en Xela… Een authentieke stad omringd door een prachtig landschap met vulkanen en bergen… Dit was de stageplek waar ik naar op zoek was.

Aan het begin was het nogal moeilijk om met de lokale bevolking te communiceren. We hadden wel wat Spaans gehad op school, maar dat schoot eigenlijk tekort. Zinnen maken ging nog moeilijk en de mensen praatten snel. We hebben lessen Spaans gehad en het ging per week met sprongen vooruit. In totaal heb ik 100 uur Spaans les gehad.

Ik heb veel kunnen betekenen voor La Casa De Los Tiempos en de toeristische coöperatie Baktun R.L. Zo zijn er voor het reisbureau grote stappen vooruit gezet wat betreft de website.

Het was heerlijk om `s avonds wat te drinken op het dakterras van het vrijwilligershuis Kasa Kamelot met een lekker drankje, terwijl we genoten van het uitzicht…
Ook heb ik een week gereisd en ben ik naar Flores, Semuc Champey en Tikal geweest. Het was een fantastische week.

Ik heb mensen van over de hele wereld leren kennen en met sommigen heb ik nog steeds contact. Ik kan wel zeggen dat het de mooiste tijd van mijn leven was.

Nogmaals bedankt!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo