Stichting Commundo

Uganda - Kindertehuis

Britt de Winter - Werk in een kindertehuis

Het is wel weer tijd voor een nieuwe update. Zondag zijn we gaan zwemmen ook al was het bewolkt. Het voelde warm aan. En we hadden mazzel want de lucht trok helemaal bij. Maandag ontbraken de auntie en de fysiotherpeute van de Bulungi's en dat was echt een ramp. Er waren een stagiaire en een auntie van de baby's die kwamen helpen. Maar op zo'n moment merk je pas wat die 2 eigenlijk allemaal opzich namen. Ik was blij dat die werkdag voorbij was, veel meer kan ik er niet over zeggen. Dinsdag zijn we met de kindjes een ijsje gaan eten die we gehaald hadden bij een supermarkt in de Main street. Ook de Bulungi kindjes hadden we meegenomen. Ik wist al dat deze kindjes niet geaccepteerd worden in de maatschappij, maar ik was me er nooit bewust van hoe erg dit was. Bulungi betekend trouwens iets met goed. Dus desondanks hun handicap worden ze bij Arise and Shine positief benaderd, gelukkig maar. Op een gegeven moment kwam er een, ik noem het maar traditioneel, afrikaanse vrouw in zo'n typisch gewaad en een schaal met mango's op haar hoofd voorbij lopen. Naja ze was van plan om door te lopen tot ze de Bulungi's zag. Ze keek werkelijk alsof de kindjes bezeten waren, wat volgens hun ook zo is.

Lees hier meer verhalen van Britt>>

Lees hier meer over het project >>

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo