Stichting Commundo

Persoonlijke coaching in combinatie met vrijwilligerswerk Sri Lanka

Een fragment uit het dagboek van een vrijwilliger in Sri Lanka

Langzaam daalden we af in het niveau van luxe. We verbleven na een hotelnacht in het hostel van Sarvodaya. Daar ook de eerste met de hand te eten curries en veel info en meditatie. De groep had een indrukwekkende teamsessie en alle deelnemrs kwamen ook aan de beurt voor een persoonlijke sessie.

Na dag 3 ' mochten' we naar het dorp. De groep wilde aan de slag. De ontvangst was zoals verwacht. Het hele dorp was in het net en met dans, zang en bloemen werden we onthaald. Je voelt je soms net de konigin. Wat mij betreft is het zo gewoon mogelijk mee om proberen te gaan met veel respect en vooral keep smiling.
De kennsimaking met de gastgezinnen was voor sommigen heel erg slikken. Het communicatieprobleem, de basic kamers, de andere kijk op schoonhouden, de enorme mooie paradijselijke omgeving, het eten moet nu echt met de hand en de toiletten... De volgende ochtend hadden een paar mensen het best zwaar.

Na een week was de groep ingeburgerd. Als je door het dorp liep hoorde je regelmatig je naam roepen en dan stond er weer een horde kids te zwaaien.

Kijk hier voor meer informatie over vrijwilligerswerk in Sri Lanka.

Commundo